
Dla uczniów
„W jaki sposób siedzenie na piłce pomaga dzieciom z nadaktywnością psychoruchową? Od dawna opracowywane są systemy ćwiczeń na piłkach w celu wzmocnienia poszczególnych mięśni, poprawy kondycji, czy zrzucenia zbędnych kilogramów. Z kolei piłki do siedzenia to sposób na wzmocnienie mięśni tułowia i poprawę postawy siedzącej. Z czasem terapeuci zaczęli rekomendować je nauczycielom do wykorzystania w klasie, jako szczególnie pomocne dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W 2003 roku zostało opublikowane badanie, które stwierdziło, że u uczniów z ADHD siedzących na piłce w ramach terapii, stwierdzono poprawę zachowania. A mianowicie byli oni w stanie usiedzieć dłużej w jednym miejscu, a nawet skupić się. Kolejne badania tylko potwierdziły tę tezę. Możliwość aktywnego siedzenie na piłce sprawia, że uczniowie stają się bardziej uważni i mogą spalić nadmiar energii.
Na przykład dzieciom z ADHD ruch rzeczywiście pozwala się skoncentrować. Dlatego siedzenie na piłce w szkole jest dla nich niezwykle pomocne. Podczas takiego siedzenia, w celu utrzymania równowagi ciało instynktownie i stale angażuje podstawowe grupy mięśni. Wymagany jest ciągły ruch, który pomaga dzieciom się skupić.
Rodzice, którzy stosują piłki do siedzenia w domu, zauważyli, że ich dzieci siedząc na piłce, są mniej ruchliwe i bardziej skłonne do koncentracji, czy to podczas odrabiania lekcji, czy rodzinnego obiadu. Okazuje się więc, że piłka może być świetnym rozwiązaniem dla dzieci, w szkole oraz w domu.
Piłki wykorzystywane w szkole i w domu, pomagają dzieciom skoncentrować się na swojej pracy, uwalniając nadmiar energii i osiągnąć pełny potencjał w nauce.”